، تا این لحظه: 10 سال و 7 ماه و 2 روز سن داره

زندگی مامان و بابا

اندر حکایت از پوشک گرفتن

1394/2/6 10:51
نویسنده : مامان کیان
263 بازدید
اشتراک گذاری

امروز یکشنبه است و ما از شنبه هفته پیش تصمیم گرفتیم که ایشان را از پوشک گرفته و یادش بدم که جیششو بگه .

میگویند شنبه خر است اما ما از شنبه شروع نمودیم گویی اراده ای آهنین به ما میگفت که حتما موفق خواهیم شد. البته این ما که میگویم بیشترش من است .چون پدر، خودشان را در این کارها دخالت نمیدهند و فقط دستور انجام کار را صادر میفرمایند مثلا میگویند بچه ها را از پوشک بگیر یا بچه دارد جیش مکند ببرش دستشویی و از این قبیل کارها 

صبح که دلبند کوچک از خواب ناز بیدار شد بدون توجه به گریه هایش که احتمالا شیر میخواست لباس و پوشکش را در آورده و ایشان را به توالت(گلاب به روتون روم به دیفار) بردیم کلی هم بر ایشان آب ریختیم بلکه یخ بفرمایند و اندکی جیش کنند که فایده ای نداشت و اولین تلاشمان بی نتیجه ماند.

البته ناگفته نماند که دلبندمان در وز ۲۱ بهمن 93 دمپایی توالت خود را افتتاح نموده بودند و روز بعدش هم توالت فرنگی خود را افتتاح نموده و اندکی بر آن جلوس نموده بودند.

نیم ساعت بعد دوباره رفتیم و باز هم فقط آب بازی کردیم.و بیرون می آمدیم پوشک جدید.

وقتی نیم ساعت بعد میخواستیم بریم دستشویی دیدیم ایشان در پوشک جیش فرمودند.

این قضیه به همین ترتیب ادامه داشت و پوشکها بود که هر نیم ساعت به فنا میرفت. وقتی دقت کردیم دیدیم ایشان بعد از آب بازی به محض اینکه پوشک جدید را دریافت میکردند پوشک خیس میشد.

این منوال ادامه داشت تا اینکه ایشان یاد گرفتند که هربار میروند دستشویی باید آب بازی کنند و کاسه توات فرنگیشان را پر از آب کرده و بازی کنند و خودشان را کاملا خیس نموده و از دستشویی لذت ببرند و بعد بیایند بیرون

آنوقت میگویند وقتی بچه را میبرید مستراح تا جیش کند عصبانی نشوید و با ملایمت رفتار کنید!!!!!!

حالا دیگر وقتی میگویم پسرن جیش دردر ، بریم د.... ، ایشان کلی ذوق نموده و با دویدن می آیند . 

حتی وقتی خودم هم گلاب به روتون میروم می آید دم در و دمپایی هایش را نشان داده و میخواهد آنها را پا کرده و بیاید و در این میان کلی درگیری پیش می آید. 

چند روز پیش که بردمش ایشان دیگر قبول نکردند که بر توالت فرنگی خود بنشینند و تصمیم قطعی گرفته بو دند که اینبار از توالت فرنگی ما استفاده بفرمایند و بعد از کلی آب بازی پایین آمده و در کمال تعجب دیدم که به سمت دکمه توالت فرنگی رفته و سعی کرد آنرا بفشارد ، در این لحظه میزان بهت و ناباوری من بالا رفت که آخر تو از کجا میدانی که این چیست و چه وقت استفاده میشود .

فعلا موفق نشدیم که ایشان در دستشویی جیش بفرمایند و ایشان بچه تمیزی هستند و فقط پوشک را محل جیش میدانند . از نوزادی هم همینطور بودند و نشده که حین عوض کردن پوشک یا وقتی پوشک نداشتند کارخرابی کنند . 

یکبار هم وقتی که شروع کردند به اقدام برای شماره ۲ ، پدر فرمودند ببرش . و من بردم و کلی کثیف کاری شد که در این مقال نمیگنجدسبز . و امیدواریم این روزها دیگر پیش نیاید و ایشان زودتر فکر کرده و تصمیم بگیرند که بزرگ شده و جیش خود را بگویند.

دیروز یکی از اقوام پیش پدر آمده و گفته که نوه ما هشت ماهش است و وقتی جیش دارد میگوید ششششش و از پوشک درآمده.

پس تو این مقاله ها چی میگن که نباید زود از پوشک گرفت و ... تا دو سالگی خوب نیست.

البته من بارها گفتم که هر بچه ای با دیگری فرق داره ....

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)